Сучасні реалії все частіше диктують необхідність створення гнучких робочих умов для повноцінної роботи співробітників як в умовах офісу, так і на віддаленій основі. Незважаючи на те, що багато компаній користуються послугами провайдерів хмарних потужностей, повноцінний бізнес завжди потребує певного обсягу власних незалежних серверів. Деякі впевнені в тому, що тільки при наявності власних офісних серверних кімнат, компанія може вважатися повноцінною.
У цій статті ми даємо кілька порад, які допомагають з облаштування серверної кімнати, щоб вона стала стабільним, прогнозованим і корисним інструментом, а не джерелом регулярних проблем.
Організація серверної кімнати
Процес початкової організації, проектування та підготовки серверної кімнати необхідно посвятити вибору таких параметрів, як:
- розміщення приміщення;
- розмір кімнати;
- підбір і підготовка обладнання;
- організація системи захисту від пожеж і системи охолодження.
Важливо розуміти майбутні масштаби потреб компаній і виділити площу, яка не буде занадто великою або занадто маленькою — завелика кімната створює зайві витрати, а недолік простору може спровокувати підвищені ризики та можливі інциденти.
Загалом рекомендації такі:
-
Підготуйте технічне обладнання. Не зайвою буде установка: звукоізоляції, захищених дверей для запобігання несанкціонованому отриманню доступу з боку сторонніх осіб, антистатичної підлоги для захисту від електричних розрядів, додаткового обладнання для регуляції та дотримання температурного режиму.
-
Займіться безпосередньою підготовкою основної техніки - встановіть серверне обладнання, спираючись на нормативи по щільності потужності. Фахівці вимірюють її у ватах на квадратний метр або кіловатах на стійку.
-
На даному етапі вам також потрібно буде знайти: опори та кріплення з антисейсмічними характеристиками, обладнання для заземлення електрики, забезпечити простір, потрібний для створення необхідного рівня мобільності обладнання всередині приміщення.
-
Займіться налагодженням протипожежної системи - рекомендується використовувати нерідкісні варіанти та спеціалізований тип прокладки обладнання, для умов, в яких кабелі розміщені в нижній або верхній частині приміщення.
-
Організуйте систему охолодження - непогано себе показують і справляються із завданням стельові системи кондиціювання повітря / клімат-контролю, мета яких полягає в ефективному охолодженні найгарячіших об'єктів та площ у приміщенні.
-
Забезпечте як мінімум один додатковий резервний канал інтернет-з'єднання, а також автоматичне перемикання на нього у разі раптової зникнення зв'язку з основним. Це вкрай необхідна рекомендація на випадок появи проблем на стороні інтернет-провайдера основного каналу, запобігання втраті зв'язку з сервером ззовні.
-
Не зайвим буде встановлення СКУД (системи контролю та управління доступом). Доступ до серверної повинно мати обмежене коло осіб.
Використовуючи ці поради, можна уникнути більшості проблем, які пов'язані безпосередньо з допоміжними та забезпечувальними системами / елементами серверної кімнати.
Обслуговування основного серверного обладнання
Коли кімната та її допоміжні системи підготовлені, можна розпочати налагодження основної техніки. Для цього також є низка рекомендацій:
1. Для встановлення сервера:
- зверніть увагу на створення резервних джерел живлення;
- використовуйте виключно якісні кабелі, які мають ліцензії та сертифікати;
- розподіліть вагу обладнання, розміщуючи найважчі елементи устаткування на нижніх полицях;
- підбираючи серверні стійки або серверні шафи для розміщення обладнання, зверніть увагу на стандартизовану одиницю вимірювання цих елементів серверної кімнати - U (юніт), що дорівнює 44,45 мм (1,75 дюйма). У цих одиницях вимірюється і розмір серверного устаткування (серверів, комутаторів, інших пристроїв), тому підібрати потрібний розмір стійки не складе проблеми.
2. Для проектування загальної схеми:
- розташуйте устаткування так, щоб гранично скоротити довжину всіх наявних кабелів;
- забезпечте критично важливі елементи системи додатковими комутаторами та маршрутизаторами, які на постійній основі отримуватимуть енергію із резервних джерел живлення;
- спроектуйте схему мережі та обов'язково реалізуйте маркування кабельних лінків. Це допоможе новому інженеру орієнтуватися у документації.
3. Для формування аварійних алгоритмів дій:
- підготуйте спеціальні аварійні комплекти з вогнегасниками та іншим необхідним інструментарієм, які завжди будуть на місці у разі проблемних ситуацій;
- створіть чіткі правила дій у разі надзвичайних ситуацій, а також відпрацюйте їхнє виконання з відповідальними працівниками.
4. Для створення робочих алгоритмів:
- оформіть документи, що регулюватимуть усі процедури та робочі процеси, необхідні для виконання з певною періодичністю (раз на місяць, квартал, рік) — робочу інструкцію щодо серверної кімнати, графіки планових перевірок окремих компонентів та пристроїв серверної кімнати тощо;
- закріпіть періодичність оновлення цих документів з правилами та обов'язками працівників.
5. Для керування обладнанням і інструментами серверної кімнати:
- запустіть регулярний та безперервний процес моніторингу серверного обладнання (робочих процесів, навантажень тощо), систем охолодження та температури приміщення;
- встановіть контроль за обладнанням та інструментами, а також чіткі правила їх обслуговування.
Дані рекомендації дозволять налагодити стабільність робочого процесу та ефективність роботи серверної кімнати без поломок, ексцесів та інших проблем.
Загальні висновки
Створити якісну серверну кімнату не так складно, як це може здатися. Найчастіше, на практиці, використовуються рекомендації та вимоги, які закріплені великими компаніями з величезними серверними та центрами обробки даних. Маленькі та середні офіси / компанії просто масштабують відпрацьовані стандарти під собе відповідно до бюджетів і реалій приміщення, що знаходиться в наявності.
Але якщо у вас немає досвіду в організації серверної кімнати, завжди можна звернутися за допомогою до тих, хто займається цим десятиліттями. Обслуговування серверів у Києві, а також їх повноцінний запуск з нуля можна довірити компанії Nixj. Експерти зроблять все за вас під ключ, а клієнту залишиться лише користуватись ефективними результатами.