Сучасний бізнес будь-якої ланки важко уявити без розвитку ІТ-інфраструктури. Вона є основою для обслуговування клієнтів, роботи з постачальниками та управління бізнес-процесами. Якщо наразі перед вами стоїть завдання побудувати ІТ-середовище організації, цей матеріал буде корисним.
Що таке IT-аутсорсинг і чому він важливий для стартапів?
ІТ-аутсорсинг – це делегування обов’язків спеціалізованим компаніям з обслуговування серверів, комп’ютерної техніки та виконання низки інших зобов’язань.
У кожного підрозділу колективу (особливо на початку становлення компанії) вистачає своєї роботи. Це як мінімум розробка продукту та/або послуги, залучення інвесторів, дослідження ринку, налагодження внутрішніх процесів — усе це потребує значних ресурсів та часу.
Для створення ІТ-середовища необхідні не тільки час та фінанси, але й глибокі знання. Наприклад, якщо напрямком компанії є не інформаційні технології, а, продаж, навряд чи хтось зможе за це взятися взагалі. Тому стартапи і перекладають побудову ІТ-інфраструктури на професіоналів.
Основні переваги IT-аутсорсингу для молодих компаній
Коли компанія перебуває на старті своєї діяльності, вже на цей момент раціонально покласти на плечі професіоналів обслуговування та розвиток IT-інфраструктури. Колективу команди важливіше зосередитися на своїй конкурентоспроможності та розвитку. І ось чому:
- Між компанією та аутсорсером укладається договір на певний термін. Це дозволяє спланувати бюджет. Виконавець діє суворо у його межах, але за необхідності кошти можна збільшити або зменшити.
- Не треба шукати відповідальних та компетентних фахівців. Також не потрібно вкладатися у навчання новачків.
- Аутсорсер буде будувати IT-інфраструктуру молодої компанії з нуля. Він допоможе придбати потрібне обладнання, встановить певні софти та програми, буде консультувати команду, подбає про збереження даних тощо.
Тобто, стартап спрямовує фінанси у вже готове та ефективне рішення, а не витрачає їх на те, що не потрібно. На практиці так трапляється досить часто, а для молодих команд зайві витрати дуже відчутні.
Ключові IT-послуги, які варто передати на аутсорсинг
Тож, якщо роздивлятися варіант співробітництва з аутсорсером, раціонально передати йому наступні види послуг:
- Створення IT-інфраструктури. Спеціаліст від самого початку побудує надійне та масштабоване на перспективу середовище. Він створить оптимальний проект, допоможе із вибором фізичного обладнання, хмарних платформ, ПЗ та сервісів, а також налагодить управлінські та технічні процедури.
- Технічна підтримка серверів. Надалі наймана особа забезпечить безперервну роботу систем і швидке вирішення можливих технічних проблем. Передача цієї функції зовнішній команді знижує ризики простоїв та оптимізує витрати на обслуговування.
- Обслуговування комп'ютерів. Спеціаліст буде відповідальним за підтримку робочих станцій, оновлення програмного забезпечення, вирішення технічних питань.
- Менеджмент хмарних серверів. Підходить для інтернет-магазинів, Digital-агентств, корпоративних сайтів тощо. Оренда або купівля віртуального сервера дозволяє уникнути закупки коштовного обладнання, його розміщення та обслуговування. Всі подальші роботи виконує аутсорсер.
Також для стартапу важливо налаштування та подальше обслуговування IP-телефонії, HotSpot, різних програм для управління виробничим підприємством.
IT-аутсорсинг та конфіденційність
Дуже часто новачки у бізнесі побоюються звертатися до аутсорсерів через страх витоку інформації. Ризик дійсно є, якщо звертатися до недобросовісних організацій або до окремих осіб, які обіцяють безпеку лише на словах.
У надійності можна бути впевненим, якщо організація, яку ви розглядаєте, має відповідні сертифікати та ліцензії. Договір про ІТ-аутсорсинг повинен містити докладні положення щодо конфіденційності та безпеки даних. Працювати компанія повинна відповідно до SLA (угоди про рівень обслуговування).
Встановлення та налаштування антивірусного ліцензійного ПЗ – це мінімум організації безпеки у IT-інфраструктурі. Підприємцям та їхнім компаніям, які мають справу з конфіденційними даними, також радимо впровадити технологію двофакторної аутентифікації.
А загалом аутсорсери спеціалізуються на прогнозуванні та зниженні ризиків потенційних загроз для інформаційної інфраструктури. У цій галузі фахівці безперервно навчаються, адже кібератаки постійно модифікуються.
Як передача технічних завдань допомагає стартапу зосередитися на бізнес-цілях?
Запуск стартапу завжди пов'язаний із ризиками. Аутсорсинг допомагає зменшити їх за рахунок використання перевірених процесів, інструментів та досвіду фахівців.
Аутсорсингові компанії працюють за гнучкими методологіями, що дозволяє оперативно змінювати підходи, знаходити оптимальні рішення та прискорювати розробку.
Сучасні стартапи у нашій країні перебувають у конкурентному середовищі, де важливі як інноваційні ідеї, так і швидкість їх втілення. Тож висновок такий – IT-аутсорсинг це не обов’язок, але потужний стратегічний інструмент. Він допоможе з перших днів діяльності компанії оптимізувати процеси, знизити витрати та зосередитися на головній меті – розвитку продукту та його просуванні на ринок.
Компанія NixJ спеціалізується на IT-аутсорсингу. Наші сисадміни проводять обслуговування комп’ютерів, у тому числі надають послугу «швидкої допомоги». Також надаємо послуги обслуговування серверів – поштових, термінальних, маршрутизаторів тощо. Тож звертайтеся за консультацією! Розробимо індивідуальний проект впровадження ІТ-інфраструктури та втілимо його у життя!