Технічне обслуговування комп'ютерів є важливим елементом діяльності будь-якої компанії, яка має та використовує у своїй діяльності цей вид техніки. Даний процес включає в себе ряд заходів, які необхідні для забезпечення стабільної та безперебійної роботи обладнання. Одним зі способів забезпечення технічної підтримки комп'ютерної інфраструктури є ІТ-аутсорсинг. Він дозволяє компаніям залучати до обслуговування комп'ютерної техніки підрядників на договірній основі, заощаджуючи чимало коштів на утриманні власного штату IT-фахівців. Ця стаття буде присвячена питанню про те, що входить у технічне обслуговування комп'ютерів та тому, як ІТ-аутсорсинг може стати корисним для вашої компанії.
Якщо ж після ознайомлення з даним матеріалом у вас виникне бажання замовити одноразове або постійне технічне обслуговування компʼютерів у Києві, ви можете в у будь-який момент звернутися за допомогою до Nixj через чат або форму «Звʼяжіться з нами» на цьому сайті.
Види технічного обслуговування
Технічне обслуговування ПК - це процес, який включає в себе певний перелік робіт та завдань. До них можна віднести:
- профілактичне обслуговування — передбачає регулярне проведення планових перевірок техніки з метою виявлення можливих проблем та усунення їх до появи серйозних відмов;
- планове обслуговування — включають певний перелік дій, що прописані в договорі, та пов'язані з обслуговуванням техніки та програмного забезпечення за графіком;
- позапланове обслуговування — включає в себе роботи з усуненням несподіваних проблем, таких як відмова жорсткого диска, блоку живлення, материнської плати, або інші позапланові роботи, які знадобилися замовникові, та не входять у перелік планових;
- екстрена допомога — передбачає оперативне реагування на випадки критичної відмови комп'ютерної техніки.
Крім того, технічне обслуговування ПК також включає коригуючі роботи, пов'язані з оптимізацією програмного забезпечення та технічних конфігурацій ПК з метою запобігання можливих конфліктів та інцидентів.
Основні роботи при обслуговуванні комп'ютерів
При технічному обслуговуванні комп'ютерів виконуються різні види робіт, які прописані в договорі, та залежать від його умов. Основні можна розподілити на такі групи:
- Діагностика — мається на увазі комплексне тестування операційної системи та «заліза» на помилки, збої, неправильну або неефективну роботу / налаштування.
- Робота безпосередньо з «копʼютерним залізом» — наприклад заміна термопасти, очищення комп'ютерів від пилу та бруду, які можуть заважати нормальній роботі компонентів та викликати перегрів.
- Заміна несправних деталей — якщо при перевірці виявляється несправність якоїсь з частин комп'ютера, то її потрібно замінити.
- Встановлення та налаштування програмного забезпечення — додаткові програми, драйвери та інше ПЗ можуть бути встановлені / оновлені / налаштовані для оптимізації роботи та підвищення продуктивності.
- Перевірка та налагодження мережі — як локальної, так і основної для виходу у відкритий інтернет (для підвищення безпеки та стійкості від будь-яких зовнішніх і внутрішніх загроз).
- Тестування роботи компонентів та програмного забезпечення — допомагає виявляти можливі проблеми з роботою комп'ютера та усувати їх.
- Оптимізація налаштувань та конфігурацій, очищення системи та реєстру— допомагає зменшити навантаження на систему та покращити її продуктивність.
Яку техніку беруть на обслуговування
ІТ-аутсорсинг - це відмінний варіант для того, щоб покластися на досвідчених фахівців, з метою виконання технічного обслуговування різної техніки без відриву від основної діяльності компанії. Зазвичай організація із даної сфери легко береться за роботу по таким напрямкам:
- Комп'ютери — всі види персональних комп'ютерів та ноутбуків, які використовуються в офісі.
- Програмне забезпечення — від операційних систем до офісного ПЗ та інших спеціалізованих програм.
- Мережеве обладнання — роутери, комутатори та інше обладнання, що забезпечує та розподіляє мережеве з'єднання.
- Сервери — центральні обчислювальні системи, які забезпечують доступ до спільних ресурсів для багатьох користувачів.
- Організаційна техніка — телефонні системи, принтери та копіювальні пристрої, системи відеонагляду тощо.
Компанії, які залучают послуги ІТ-аутсорсингу, можуть передавати на разове або постійне обслуговування практично будь-яку техніку, що забезпечує їх роботу. Таким чином, вони можуть зосередитися на своїй головній діяльності, а досвідчені фахівці сторонньої організації будуть відповідальні за технічне обслуговування їх техніки.
Формат обслуговування
Професійні компанії із сфери IT-аутсорсингу гарантують регулярне обслуговування, ведення проекту і оперативно приділену увагу в момент, коли це дійсно потрібно. Для того, щоб технічне обслуговування було дійсно своєчасним, використовуються наступні формати обслуговування:
- дистанційне обслуговування з веденням заявок від клієнта по технічному обслуговуванню (наприклад через HelpDesk, спеціалізоване програмне забезпечення, яке дозволяє вирішувати будь-які програмні проблеми віддалено, без необхідності відвідування офісу компанії-замовника);
- планові, позапланові та екстрені виїзди до офісу замовника — передбачають приїзд IT фахівця безпосереднього в офіс замовника для проведення робіт;
- технічний супровід заходів та подій — передбачає присутність фахівця на заході або події, яку організував замовник, з метою налагодження / підтримки техніки.
Кому підходить абонентське обслуговування комп'ютерної техніки?
Абонентське обслуговування комп'ютерної техніки — це відмінний варіант для невеликих фірм та компаній середнього рівня, які не мають власної ІТ-служби або не хочуть витрачати кошти на утримання штатної одиниці IT фахівця або навіть цілого ІТ відділу. Цей вид обслуговування дає змогу зосередитися на головній діяльності компанії, не витрачаючи час та ресурси на технічну підтримку комп'ютерної техніки.
Абонентське обслуговування ПК також підходить великим компаніям, які мають різні філії в різних містах або країнах. Замість того, щоб мати власну ІТ-службу в кожній філії, вони можуть використовувати послуги ІТ-аутсорсингу для обслуговування ПК та іншої комп'ютерної техніки в цих філіях. Це дає можливість знизити витрати на технічне обслуговування та забезпечити єдиної якості обслуговування для всіх філій компанії.
Чому технічне обслуговування комп'ютерів краще замовляти у перевірених постачальників послуг?
Існує чимало вагомих причин, чому технічне обслуговування комп'ютерів краще замовляти у перевірених постачальників послуг. Ось основні:
- Дотримання умов договірних відносин — офіційні постачальники послуг мають умови договору, які регулюють усі аспекти співпраці (від ціни до термінів виконання робіт).
- Захист інформації — при роботі з офіційними компаніями можна укласти NDA (договір про нерозголошення інформації), який забезпечить захист ваших конфіденційних даних та інформації про ваш бізнес.
- Дотримання SLA — умови домовленості про рівень послуг, які надаються, дозволяють визначити параметри обслуговування, наприклад, час реакції на заявки та відсоток стійкості до відмов роботи систем. Виконання SLA забезпечує високу якість технічного обслуговування.
- Компетентність фахівців — офіційні компанії мають штат кваліфікованих та досвідчених фахівців, які орієнтуються в найновіших технологіях та можуть швидко і ефективно вирішувати будь-які технічні проблеми.
- Взаємозамінність спеціалістів. Завдяки єдиній системі ведення клієнтських заявок у разі хвороби або звільнення фахівця його завжди вільно може замінити інший, що ніяк не вплине на безперебійну роботу компанії замовника.
- Відповідальність — офіційні компанії зазвичай мають стандарти виконання робіт та трепетне відношення до власної репутації, що дозволяє бути більш впевненим у результаті співпраці.
Загальні висновки
Технічне обслуговування комп'ютерів - це надзвичайно важливий елемент успішної роботи будь-якого бізнесу. Висока якість обслуговування комп'ютерів забезпечує стабільну та надійну роботу всієї ІТ-інфраструктури компанії, що знижує ризик виникнення проблем та збільшує продуктивність працівників. Недостатня увага до даного аспекту, навпаки, може призвести до цілого ряду проблем, які можуть мати фатальну роль у майбутньому компанії.